אחרי הפסח כבר כאן: המדריך לבריאות וכושר // שרי צלניקר

שרי צלניקר No Comments on אחרי הפסח כבר כאן: המדריך לבריאות וכושר // שרי צלניקר
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מי מאיתנו לא רוצה לרזות? להצר היקפים?

במיוחד כעת לאחר הפסח, כמו שהבטחנו לעצמינו-"אחרי פסח נתחיל דיאטה/ארשם למכון כושר/ אצטרף לקבוצת ריצה וכדו'.

עתה, כשהגיע "לאחר פסח" אנו מחפשים מה להתחיל ומתבלבלים מהשפע המוצע: קבוצת תמיכה להרזיה, חדר כושר, סטודיו לשיעורי פילאטיס/אירובי/עיצוב/יוגה, קבוצת ריצה, מכשירי רטט ואלקטרודות, כדורי הרזיה/תרסיס/ מדביקות והיד עוד נטויה…

בכתבה הבאה אנסה לעשות מעט סדר בדברים.

בכדי להגיע למטרה הרצויה נדרשים 2 דברים: תזונה נכונה ופעילות גופנית

כל הדיאטות בזק למיניהן נועדו לכישלון. ומדוע? אדם צריך לאכול מס' קלוריות מינימלי ביום בכדי לרדת במשקל. רמת הקלוריות המינמלית המומלצת ביום היא:1200 קלוריות לאשה ו1500 קלוריות לגבר ירידה מתחת לכמות זו היא ערובה לחוסר ירידה במשקל.

כמובן שאם האדם יאכל מעט מאד תהיה ירידה במשקל. אך זו תהיה ירידה שאיננה בריאה! כיון שירידה זו לא תספק לגוף את הצרכים הבס יסיים הנחוצים לתפקוד תקין של הגוף. וגם אם תהיה ירידה במשקל אם נחטא פה ושם בדבר מתיקה וכדו' תהיה עליה דרסטית במשקל.

הגוף חייב אנרגיה לשם חילוף חומרים- חייב את הדלק. אם לא נספק לו זאת יתבטא הדבר בסימפטומים שונים כמו- תחושת רעב, תשוקה למתוק או למזון עתיר קלוריות. מלבד זאת ישנה האטה בקצב חילוף החומרים כדי לחסוך באנרגיה ואז הגוף מתחיל לפרק רקמת שריר במקום רקמת שומן, וזה יגרום להאטה נוספת בחילוף החומרים ואז מגיעים למצב בו נעצרת הירידה במשקל.

לדוגמה: אשה השוקלת 85 ק"ג עם 10 אחוזי שומן בגוף. אם תבצע דיאטת בזק ותרד 15 ק"ג בשבועיים ולאחר שבועיים תחזור להרגלי האכילה שלה הקודמים מהר מאד היא תחזור למשקלה הקודם אך עם תוספת של 23 אחוזי שומן ובדיאטת בזק הבאה שלה תרד שוב מ85 ק"ג ל 70 ק"ג ושוב תעלה לאחר תקופה למשקל הקודם אך אז כבר עם 26 אחוזי שומן.

לכן נסכם: דיאטות בזק למעשה מעלות את אחוז השומן בגוף וכן מאטות את קצב חילוף החומרים ומקשות על היכולת לשרוף שומן לכן יש לשנות בהרגלי האכילה את איכות המזון ותדירות הארוחות(ופחות את כמויות המזון)

אם אוכלים תזונה נכונה ניתן לאוכלה בכמויות גדולות יותר מכשאוכלים מזון לא נכון.

עצות לאכילה נכונה:
-חלקו את המזון היומי למס' רב של ארוחות וכך תרגישו שובע
-שתו המון מים. לפחות 10 כוסות ביום.
-התעמלות וכושר גופני: יש לשלב פעילות אירובית כיון שהיא משפרת את סיבולת הלב-ריאה. כמו כן היא מפרקת שומנים בצורה יעילה, וזה דיאטה לבד לא יכולה לעשות. כדי לשפר ולשמור על הכושר הגופני יש להתאמן בין 3-5 פעמים בשבוע ולפחות 40 דקות כל פעם. פעילויות אירוביות מומלצות: הליכה/ ריצה/ אופנים/שחיה/אירובי/זומבה וכדו'. מלבד זאת יש לשלב פעילות "אנאירובית" כמו- עבודה כנגד משקולות או כל אביזר שיוצר עומס על השריר. פעילות זו בעצם גורמת לעיצוב השריר.

חשוב לציין כי ישנם אנשים החושבים כי יעשו נניח 150 כפיפות בטן ביום ואז יעלמו ה"קפלים". ממש לא! הכפיפות יתרמו לחיזוק ועיצוב שרירי הבטן אך מעטה השומן נשאר על שרירי הבטן, לכן חייבים גם להקפיד על התזונה(כמו שכתבתי בתחילה).

כדי לעצב את גופינו אין צורך במשקל גבוה במיוחד ניתן להשתמש ב: משקולות רגל/יד, גומית כושר וכדו', לא יספקו את הצורך של השריר בהתנגדות על מנת שיתחזק. בחלק מהתרגילים ניתן להשתש בהתנגדות הגוף עצמו העיקר שהשריר יפעל כנגד התנגדות כלשהיא.

בכתבה הבאה אביא אי"ה הדרכה לעבודה נכונה בתרגילי התעמלות ועוד…

הכותבת היא בעלת סטודיו לספורט ומאמנת כושר אישית. לשאלות ניתן לפנות למייל: [email protected]



0 תגובות